close

Des'Ree (黛絲瑞)  - "Life"

http://www.youtube.com/watch?v=BKtrWU4zaaI


日劇 To Heart 的片頭曲 (深田恭子與堂本剛主演)


Mmm, yeah yeah yeah
Oh yeah, yeah yeah
Oh life, oh life


I'm afraid of the dark
Especially when I'm in a park
And there's no one else around
Ooh, I get the shivers


I don't want to see a ghost
It's a sight that I fear most
I'd rather have a piece of toast
And watch the evening news


Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo
Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo


I'm a superstitious girl
I'm the worst in the world
Never walk under ladders
I keep a rabbit's tail


I'll take you up on a dare
Anytime, anywhere
Name the place, I'll be there
Bungee jumping, I don't care


Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo
Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo
Life, doo, doo doo
Doo, doo doo


So after all is said and done
I know I'm not the only one
Life indeed can be fun
If you really want to


Sometimes living out your dreams
Ain't as easy as it seems
You wanna fly around the world
In a beautiful balloon


Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo
Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo


Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo
Life, oh life, oh life, oh life
Doo, doo doo doo


Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Doo, doo doo doo
Oh life, oh life


Oh life, oh life, oh life, oh life
Oh life, oh life, oh life, oh life
我害怕黑暗,特別像是我走在沒有任何人在身旁的公園,會不寒而慄
我不想要看到鬼,這是我最害怕的景象,我寧可在家吃烤土司觀看晚間新聞
我是一個迷信的女孩,是世界上最糟的,從來不走梯子的下方,只因想擁有好運
然而我將勇敢地支持你,無論何時何地,你名字在哪兒我就將在那裡,即使像高空彈跳那樣,我也不在乎
所以不管說了或做了多少,我知道我並非唯一,人生確實可以很有趣,如果你真的想要的話
有時活出你的夢想,並非是像看起來那樣容易,你想要飛遍這世界,乘座美麗的熱氣球
(因為翻譯不好,可能有誤  所以隱藏)

---------------------------------------------------------


今天重新把 To Heart 這部舊日劇重新回味


(三浦透子在偶然之下遇上以職業拳手為目標的時枝勇次,勇次練拳時認真的表情令透子非常­著迷,透子因而喜歡了勇次。自此之後,透子便開始尋找她連姓名和住址也不知道的勇次。)

 


很喜歡這首歌


Life


每個人的人生 都有著不同的故事


點點滴滴的小事成就現在的這個我

 


記得曾經想談場轟轟烈烈的戀愛

是不是經歷挫折後就將原有的衝勁遺失了


拾起最初的勇氣


找到一個動力  繼續向前走吧


我要我的精彩人生  :)

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    shepherdmi 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()